Vyhľadávanie

Kontakt

PODPORNÁ SKUPINA PRE RODIČOV - čítajte viac...ADHD a tzv. Poruchy správania - SPREVÁDZANIE VÝVINOM. Individuálne a skupinové poradenstvo pre deti, rodičov, pedagógov...

PhDr. Marek LINHA, psychológ:
0944 657 507 - rodičia detí v LVS/DC, učitelia LVS a podobne
0948 901 851 - súkromne

Novinky

Mgr. Alica Kopernická, PhDr. Marek Linha: Poznámka k štyrom skupinovým stretnutiam - „čo sme to vlastne robili a kadiaľ išla reč...“

09.05.2013 07:39
V tomto texte sa odvolávame na naše záznamy z jednotlivých stretnutí s rodičmi a budeme z nich čiastočne citovať. 1. stretnutie : Prvé stretnutie sa uskutočnilo 10.10. 2012 a zúčastnilo sa ho 12 rodičov. V úvode bol vysvetlený celkový zámer nami plánovaných aktivít: sprostredkovanie...

Mgr. Alica Kopernická: Ako môžete zmeniť komunikáciu s dieťaťom

09.05.2013 07:37
  Nevýhodný spôsob komunikácie, rizikový Výhodnejší spôsob komunikácie, úspech pravdepodobný Nadávate si, urážate sa, ponižujete sa Vyjadrujte emócie bez urážok, napr.: ,,hnevám sa, že..., nepáči sa mi, keď...“ Skáčete si do...

Mgr. Alica Kopernická: Bloky komunikácie vo všeobecnosti, ,,komunikačné pasce“ - čoho sa vyvarovať?

09.05.2013 07:28
Rozkazy (,,Na tú diskotéku nepôjdeš a hotovo!“) - bez vysvetlenia a diskusie. Hrozba (,,...ak na ňu pôjdeš, tak uvidíš!“), vyhrážanie („Ak zasa prídeš neskoro, nabudúce nepôjdeš nikam!“) urážky („Máš v hlave piliny, alebo čo?“). Dieťa má vtedy pocit, že ho nemáte radi a ste k nemu...

Mgr. Silvia Illés: Terapeutický program podľa Russella Barkeya. Osem krokov k lepšiemu správaniu – pre deti od 2-13 rokov.

09.05.2013 07:23
Jednotlivé kroky tohto programu na seba nadväzujú, preto je nutné dodržiavať ich poradie a ďalší krok začínať až po zvládnutí predchádzajúceho. Ide najmä o: upevnenie vzťahu s dieťaťom obmedzenie denných konfliktov, sporov zdokonalenie dieťaťa v spoločensky prijateľnejšom...

Mgr. Alica Kopernická: Komunikácia s deťmi s ADHD

09.05.2013 07:15
Byť rodičom nie je jednoduché. Byť rodičom dieťaťa, ktoré má vyhranené potreby a vyžaduje si špeciálnu starostlivosť, je obzvlášť frustrujúce a ťažké. Nezabúdajte na seba, viac ako iní rodičia potrebujete odpútať sa od starostí a obnoviť sily. Dieťa by malo zažívať atmosféru, v ktorej je...

Mgr. Silvia Illés: Ako dieťa upokojiť

09.05.2013 07:12
  Nevenujte väčšiu pozornosť dieťaťu, keď sa hnevá, ako keď sa správa správne. Extrémna reakcia rodiča situáciu ešte zhoršuje ( krik, bitka, výčitky ). Škodlivá môže byť aj odmena, ak ju dáme dieťaťu, len aby bol pokoj. K upokojeniu môže viesť aj fyzické zblíženie – pevné...

Mgr. Alica Kopernická: Obdobie dospievania a ADHD

09.05.2013 07:10
Dieťa so syndrómom ADHD, podobne ako dieťa s poruchami učenia, z tejto poruchy "nevyrastie", aj keď sa jednotlivé prejavy jeho správania počas dospievania menia. Podľa štúdií asi 60-70% z detí s ADHD má pokračujúce príznaky v dospievaní a dospelosti – 1-6% z dospelej populácie má príznaky ADHD. Do...

Mgr. Silvia Illés: Základné rady pre výchovu dieťaťa s ADHD

09.05.2013 07:06
Bezprostredná spätná väzba mala by vychádzať  z našich pocitov nehodnotíme, nekritizujeme, ale vyjadrujeme svoj pocit pre dieťa je prijateľnejšie „Vadí mi, že máš v izbe neporiadok“, ako „Si neporiadny. Hodnoťte dieťa čo najčastejšie čo najčastejšie poskytujeme pozitívnu...

Mgr. Alica Kopernická, PhDr. Marek Linha: Čo môže zaujímať rodičov "detí s ADHD"? Dotazník - Moje dieťa v LVS „O aké témy na stretnutiach so psychológmi mám záujem?“

29.04.2013 20:54
Vyplňte prosím krátky anonymný dotazník. Vaše presné odpovede nám pomôžu pripraviť stretnutie tak, aby čo najviac vyhovovalo Vašim aktuálnym potrebám a očakávaniam.           Ku každej vete /téme/ prideľte číslo podľa návodu a zapíšte ho do...

Skupinová práca s rodičmi - ako sa to začalo? Jeseň 2012

29.04.2013 20:48
 V rámci komplexnej starostlivosti o dieťa s ADHD v našom zariadení je nutné zapojiť do procesu zmien obe strany, teda dieťa i rodiča. Rešpektujeme rodičov s ich osobnou aj rodinnou históriou a snažíme sa im poskytnúť odborné poradenstvo i podporu pri výchove detí s ADHD.     V...
<< 2 | 3 | 4 | 5 | 6