Vyhľadávanie

Kontakt

PODPORNÁ SKUPINA PRE RODIČOV - čítajte viac...ADHD a tzv. Poruchy správania - SPREVÁDZANIE VÝVINOM. Individuálne a skupinové poradenstvo pre deti, rodičov, pedagógov...

PhDr. Marek LINHA, psychológ:
0944 657 507 - rodičia detí v LVS/DC, učitelia LVS a podobne
0948 901 851 - súkromne

Vitajte na našom webe

Ponúkame Vám naše skúsenosti s psychologickou prácou s deťmi a ich rodičmi. Deti týchto rodičov sa vo svojom živote na istý čas ocitli v prostredí nazývanom "Liečebno-výchovné sanatórium". Obvykle im bola prisudzovaná diagnóza "ADHD", alebo "Hyperaktívna porucha správania", niekedy aj diagnóza "Zmiešané poruchy emócií a správania v detstve, alebo v puberte".

Veľké percento detí malo zároveň "špecifické vývinové poruchy učenia", napríklad "dyslexiu, dysgrafiu, dysortografiu, dyskalkúliu" a podobne.

Rodičia zverovali svoje deti do nášho zariadenia v nádeji, že nájdu úľavu pre seba a účinnú pomoc pre svojich malých, či väčších potomkov.

My ako psychológovia pracujeme v ústavnom rámci, teda nie v poradni, ani v centre, či ambulancii a s týmito deťmi trávime väčšinu našich pracovných dní, niekedy mesiace, alebo roky...


Pre koho tu píšeme?

Štúdie naznačujú, že výskyt psychiatrických ťažkostí sa u človeka v školskom veku zvyšuje.


Detí s ADHD už nie je "obvyklých" 5 %, ale takmer 18% ( Trebatická J. a Škodáček I., in Psychiatrie pro praxi, 2016 )  

Poruchy sociálneho správania sa rozšírili z 8 % na bezmála 20 %, detské depresie z 5 % na 15 %. Úzkostné poruchy nepostihujú 12 %, ale až 32 % detí ( Ries a spol. 2010 )

Každé dieťa s ktorým začíname pracovať si do zariadenia prináša obsiahly spis. Býva to "zbierka" ťažkostí, sklamaní a chýb na všetkých možných systémových úrovniach starostlivosti...

 

Štítky

Neboli nájdené žiadne štítky.

Novinky

Mgr. A. Kopernická, PhDr. M. Linha: Rodinný minikvíz. Malé interakcie medzi matkou a dieťaťom.

24.04.2015 10:16
Rodinný minikvíz - pre dieťa.odt (15659) Rodinný minikvíz - pre mamku.odt (15571)

Mgr. A. Kopernická, PhDr. M. Linha: "Čo všetko deti vedia a niekedy ani nevedia, že to vedia...", "Čo všetko moja mamka dokáže". Malé interakcie medzi matkou a dieťaťom na motívy Manfreda Vogt-Hillmanna.

24.04.2015 09:10
  Čo všetko deti vedia.doc (51200) Čo deti vedia - Sám sebe pánom.doc (29184) Čo všetko moja...

Mgr. Silvia Illés: Prirodzené a logické dôsledky

22.04.2015 11:49
Prirodzené a logické dôsledky.ppt (118272)

Mgr. Silvia Illés: Komunikácia

22.04.2015 11:46
Komunikácia.ppt (91648)

Mgr. Silvia Illés: Poruchy detského vývinu

22.04.2015 09:47
Poruchy detského vývinu.ppt (169984)

Veríte vede? Potom sú reči skoro na nič. Varovanie!!

19.08.2013 21:23
Helmut Bonney, detský psychiater a systemický rodinný terapeut v Heidelbergu formuloval 2 klinicky...

PhDr. M. Linha: Poznámky k „ADHD“ a k sebadefinícii pracovníka. Aké objednávky si sami dávame a čo potom s nami robia ?

12.07.2013 16:45
„Matúš je dobrý kamarát, želám mu, aby už nemal to ADHD“ - spätná väzba od spolužiaka Je to...

KNIŽNICA: Udo Wohnhas-Baggerd: Sprevádzanie vývinom ako terapeutická intervencia pri ADHD. Universität Osnabrúck 2003

12.07.2013 15:59
Poznámky z práce: Udo Wohnhas-Baggerd: Entwicklungsbegleitung als therapeutische Intervention bei...

KNIŽNICA: Hillary Putnam: PORUCHY POZORNOSTI U DOSPELÝCH. HARVARD UN PRESS 1992, N.Y. s.196- 2O9

12.07.2013 15:46
www.psychologia.sk/empatia/984.htm  

DIAGNOSTIKA DETÍ S ADHD V LVS: Dotazník SDQ - prednosti a nedostatky

12.07.2013 15:34
SDQ-Svk Dotazník predností a nedostatkov.pdf (114738)  
<< 2 | 3 | 4 | 5 | 6 >>